لزوم رشد اعتبارات طرح‌های آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان

زاهدان _ سکایی نیوز _مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: استمرار روند رشد اعتبارات طرح‌های آب و فاضلاب با نگاه ویژه و تلاش مشترک دولت و مجلس میسر خواهد بود.

علیرضا قاسمی در گفت وگو با سکایی نیوز بیان کرد: اعتبارات شرکت آب و فاضلاب طی چند سال اخیر رشد قابل توجهی به خود دیده اما با توجه به حجم اقدامات، ماموریت‌های وسیع این شرکت و نیاز روز افزون شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آبرسانی و شبکه‌های فاضلاب این اعتبارات جوابگوی نیاز این استان پهناور نیست.

وی، میزان کل اعتبارات تخصیص یافته به آب و فاضلاب استان را در سال ۹۹ نزدیک به ۴۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در سال ۱۴۰۰ با رشد ۴ برابری به ۲۰۰۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ به سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و در سال ۱۴۰۲ به چهار هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی، ادامه داد: برای سال جاری نیز تاکنون اعتبار مصوب استان دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است، این در حالی است که برای اعتبارات، ردیف‌های متمرکز و خاصی مانند متوازن، کمک به زیان و تنش آبی وجود دارد که هنوز به استان تخیص داده نشده و باید بتوان با پیگیری از مرکز کشور اعتبارات خوبی برای استان کسب کرد.

 

انتهای خبر/