بازدید وزیر صمت از آب شیرین کن شهدای خدمت در سه راهی دشتک

زاهدان _ سکایی نیوز_ وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه از آب شیرین کن شهدای خدمت در محل سه راهی دشتک زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار سکایی نیوز سید محمد اتابک در ادامه سفرسه روزه خود پس از بازدید از طرح‌های منطقه سیستان، به همراه استاندار سیستان و بلوچستان ،نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی از آب شیرین کن شهدای خدمت در محل سه راهی دشتک زاهدان بازدید کرد.

آب‌شیرین‌کن طرح جامع تأمین آب سیستان و زاهدان به عنوان منحصر به ‌فردترین طرح آبی وزارت نیرو است که با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، امکان شیرین‌سازی ۱۰۰ هزار مترمکعب آب در شبانه روز فراهم می‌شود.

طرح تأمین آب از سفره‌های آب زیرزمینی غرب سیستان به عنوان فاز اضطراری و کوتاه مدت از ابتدای زمستان ۱۴۰۱ با حفاری چاه‌ها و ایجاد راه‌های دسترسی آغاز شد، در همین راستا اجرای خطوط انتقال آب و برق و سایر سازه‌ها و تجهیزات مورد نیاز در مناطق، حرمک، هامون‌، هیرمند، شیله و لواریاب توسط شرکت آبفای سیستان و بلوچستان و از ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز در منطقه میل نادر تا بندان توسط آب منطقه‌ای استان آغاز شد.

در شهرهای زابل و زاهدان تاکنون ۷۳ حلقه چاه حفر و تجهیز شده و با اجرای خطوط انتقال آب و برق امکان استحصال آب به میزان ۲ هزار و ۱۵۰ لیتر در ثانیه فراهم شده است.

 

انتهای خبر/