آغاز برداشت پسته از ۹۷۰۰ هکتار باغات بارور سیستان و بلوچستان

زاهدان _ سکایی نیوز _مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از آغاز برداشت پسته از ۹۷۰۰ هکتار از باغات بارور این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سکایی نیوز مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد که برداشت پسته از ۹۷۰۰ هکتار از باغات بارور این استان آغاز شده است. سعید نارویی افزود: در مجموع بیش از ۱۱ هزار هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد که از این مقدار، ۹۷۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور هستند.

وی همچنین به ارقام اصلی پسته‌های کشت‌شده در این استان اشاره کرد و گفت: ارقام احمدآقایی، اکبری، اوحدی، کله قوچی، فندقی و بادامی از مهمترین ارقام پسته تولیدی در سیستان و بلوچستان هستند.

نارویی با بیان اینکه از هر هکتار باغات پسته در این استان به طور متوسط یک تن و ۵۰ کیلوگرم پسته خشک برداشت می‌شود، پیش‌بینی کرد که تا پایان مهرماه بیش از ۱۰ هزار تن پسته خشک از باغات این منطقه برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

وی با اشاره به کیفیت بالای پسته تولیدی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پسته تولیدی این استان به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب و استفاده کم از سموم و کودهای شیمیایی، از کیفیتی بالا برخوردار است و می‌توان آن را به عنوان محصولی سالم و حتی ارگانیک معرفی کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تأکید کرد که این استان با تولید بهترین و با کیفیت‌ترین پسته‌ها، به یکی از قطب‌های اصلی تولید این محصول در کشور تبدیل شده است و روند توسعه باغات پسته در استان همچنان ادامه دارد.

 

انتهای خبر/