زاهدان، قطب سرمایه‌گذاری در توسعه پرورش دام و طیور سیستان و بلوچستان

زاهدان _ سکایی نیوز _مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زاهدان اعلام کرد: در سال گذشته تاکنون، بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه و ارتقای تولید در زیرمجموعه‌های دام و طیور این شهرستان انجام شده که بخش عمده‌ای از آن، یعنی بیش از ۷۰ درصد، توسط بخش خصوصی تأمین شده است.

مهدی شهرکی در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز ضمن اشاره به پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در این شهرستان، تصریح کرد که توسعه بزرگ‌ترین طرح شتر شیری کشور، گسترش طرح گوسفند داشتی پربازده، پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۲۰۰ هزار قطعه و راه‌اندازی دو واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه از جمله پروژه‌هایی هستند که در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده‌اند و به مدار تولید پیوسته‌اند.

وی همچنین تأکید کرد که در حال حاضر ۱۱ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی و ۲ واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۱۹۰ هزار قطعه در زاهدان در دست ساخت هستند که این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری ۵۸۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال اجرا هستند و پیشرفت فیزیکی آنها بین ۳۰ تا ۹۰ درصد است.

شهرکی بیان داشت: شهرستان زاهدان با توجه به ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دام و طیور، به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز طرح‌های صنعتی تولید شیر گاو، شیر شتر، گوشت مرغ، تخم مرغ، و گوشت گوساله و شتر در استان سیستان و بلوچستان مطرح شده است. این موقعیت ممتاز، زاهدان را به قطب سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش دام و طیور در منطقه تبدیل کرده است.

 

انتهای خبر/