حرکت به سمت خودکفایی کامل در تولید گوشت مرغ در سیستان‌وبلوچستان

زاهدان _ سکایی نیوز _مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان : با افزایش تولید و بهره‌برداری از واحدهای مرغداری جدید، استان سیستان‌وبلوچستان به سرعت به سوی خودکفایی در تولید گوشت مرغ پیش می‌رود. این طرح که با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود، باعث رشد قابل توجهی در تولید گوشت مرغ در این استان شده است.

مهدیه رخشانی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز اعلام کرد : که در سال‌های گذشته به دلیل کمبود مرغداری‌ها، گوشت مرغ مورد نیاز استان از سایر استان‌ها تأمین می‌شد که این موضوع چالش‌هایی را در تأمین نیاز بازار ایجاد کرده بود.

وی در ادامه افزود: که با اجرای طرح عظیم خودکفایی گوشت مرغ در استان، میزان تولید این محصول از ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن در دو سال گذشته به ۴۳ هزار و ۲۰۰ تن در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است، که نشان‌دهنده رشدی ۲۷ درصدی است.

وی همچنین تصریح کرد: که روند افزایش تولید با بهره‌برداری از واحدهای مرغداری جدید و فعال‌سازی واحدهای غیرفعال ادامه دارد و این تلاش‌ها تا دستیابی به خودکفایی کامل در تولید گوشت مرغ ادامه خواهد یافت.

رخشانی‌نژاد همچنین رشد ۲۱ درصدی تولید گوشت مرغ در پنج ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و توسعه زنجیره‌های تولید در استان، علاوه بر خودکفایی، ظرفیت‌های بالاتری در تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ حاصل شود. با توجه به پتانسیل مرزی بودن سیستان‌وبلوچستان، امکان صادرات این محصولات به کشورهای همسایه نیز وجود خواهد داشت.

 

انتهای خبر/