کاشت ۴۰ هکتار گوجه فرنگی در شهرستان فنوج با پیش‌بینی برداشت ۱۶۰۰ تن محصول

فنوج _ سکایی نیوز_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فنوج از کاشت ۴۰ هکتار گوجه فرنگی در این شهرستان خبر داد و اعلام کرد که با اجرای موفقیت‌آمیز کشت پاییزه، پیش‌بینی می‌شود ۱۶۰۰ تن محصول گوجه‌فرنگی در نیمه دوم آبان ماه برداشت و روانه بازار شود.

محمدنبی یزدانی در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز از اجرای موفقیت‌آمیز طرح کاشت ۴۰ هکتار گوجه فرنگی در این شهرستان خبر داد.

وی بیان داشت: که نشاء گوجه‌فرنگی در فضای باز طی مرداد ماه کاشته شده و در نیمه اول شهریور ماه به زمین اصلی منتقل گردیده است.

یزدانی افزود : در شهرستان فنوج، کشت گوجه فرنگی در دو مرحله پاییزه و بهاره و در فضای باز صورت می‌گیرد. امسال ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی فنوج به کشت پاییزه گوجه فرنگی اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود که در نیمه دوم آبان ماه محصول گوجه‌فرنگی برداشت شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود در این مرحله ۱۶۰۰ تن گوجه‌فرنگی برداشت شده و به بازار عرضه گردد. این اقدام نه تنها به افزایش تولید داخلی کمک می‌کند بلکه فرصت‌های شغلی برای کشاورزان منطقه ایجاد کرده و به توسعه اقتصادی شهرستان فنوج نیز یاری می‌رساند.

این موفقیت نشان‌دهنده توانمندی‌های کشاورزان منطقه و پتانسیل بالای شهرستان فنوج در تولید محصولات کشاورزی است که می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر مناطق نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای خبر/