اتمام احداث پل بزرگ روگذر محور زاهدان- خاش با راه‌آهن

زاهدان _ سکایی نیوز _مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری از پل بزرگ روگذر باند دوم محور زاهدان- خاش با راه آهن در چند روز آینده خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز بیان کرد: تاکنون برای ساخت این پل به طول ۲۲ متر و عرض ۱۳ متر با رمپ‌های اطراف آن به طول یک کیلومتر حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی تاکید کرد: این اداره‌کل در سه سال اخیر در قالب یک برنامه مشخص دوبانده کردن تمام ورودی و خروجی‌ها به مرکز استان را با هدف کاهش تلفات جاده‌ای و توسعه استان در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا در حال حاضر ورودی و خروجی‌های مرکز استان به سمت میرجاوه، خاش، بم، زابل و بیرجند از ۲۵ کیلومتر به بالا به صورت بزرگراه است و به طور خاص محور کمربندی غربی زاهدان هم به صورت دوبانده عملکرد خود را در کاهش تصادفات اثبات کرده است.

اکبری با بیان اینکه در محور زاهدان- خاش ساخت بزرگراه تنها در قطعه یک آن به طول ۲۰ کیلومتر به‌عهده این اداره بود و مابقی ساخت باند دوم در این مسیر توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور درحال انجام است، افزود: تاکنون ۱۹ کیلومتر این محور تا قطار قنجک به صورت دو بانده به بهره‌برداری رسیده است و تا چند روز آینده با تکمیل این پل بزرگ ترافیک بر روی ۲۰ کیلومتر به صورت کامل برقرار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش این اداره‌کل بر تکمیل شبکه بزرگراهی استان است و در این مسیر زمان را از دست نخواهد داد به طوری که امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه تکمیل شبکه بزرگراهی شهرهای تحت پوشش این مجموعه خواهیم بود.

 

انتهای خبر/