افتخاری بزرگ برای ورزش کوراش سیستان و بلوچستان در سطح جهانی

زاهدان _ سکایی نیوز _دوره بین المللی مربیگری B جهانی کوراش در تاشکند ازبکستان برگزار گردید که در این دوره 30 نفر از کشورهای مختلف شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار سکایی نیوز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان، دوره بین المللی مربیگری B جهانی کوراش در تاشکند ازبکستان برگزار گردید که در این دوره ۳۰ نفر از کشورهای مختلف شرکت داشتند.

همچنین از کشور ایران با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ووشو، عباس شیبک و زینب عباسی (از سیستان و بلوچستان) و سهیل اتش پرور (از تهران) در این دوره حضور پیدا کردند.

این دوره بصورت آنلاین تحت انستیتوی آلمان بصورت مجازی در اردیبهشت ماه بصورت یکماه برگزار شده بود که در ادامه کلاسهای تئوری و عملی از تاریخ ۲۸ مرداد لغایت ۵ شهریور در دانشگاه دولتی علوم ورزشی تاشکند ازبکستان برگزار شد.

با درخشش نمایندگان ایران هر سه نفر اعزامی توانستند نمره قبولی در آزمون را دریافت کنند و مربیگری درجه B کوراش جهانی را دریافت کنند.

انجمن کوراش یکی از رشته های پر مدال می باشد که تحت نظارت فدراسیون ووشو تا کنون توانسته افتخارات زیادی در بازیهای آسیایی و گیمزهای مختلف جهانی بدست اورد.

لازم به ذکر است؛ در پایان این دوره بین‌المللی، یادبود تاریخی و فرهنگب *جام انیمشین و سفال کلپورگان* توسط دکتر عباس شیبک به دبیرکل فدراسیون جهانی کوراش اهدا گردید.

 

انتهای خبر/