رونمایی از پوستر ۲ رویداد فرهنگی هنری با حضور استاندار سیستان و بلوچستان

زاهدان _ سکایی نیوز _مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از رونمایی از پوستر 2 رویداد زیست بوم و بلوچ ایرانی؛ ایرانی سیستانی با حضور استاندار سیستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سکایی نیوز روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، علی سرگزی بیان کرد: پوستر سومین جشنواره زیست بوم سیستان و بلوچستان و نخستین رویداد بلوچ ایرانی؛ ایرانی سیستانی با حضور محمد کرمی استاندار و شماری از مسئولان استانی رونمایی شد.

وی با اشاره به برگزاری این رویدادها در قالب طرح قرارگاه شهید آوینی، گفت: سومین جشنواره زیست بوم با هدف ارتقای فرهنگ عمومی، با تولید محتوای فرهنگی و هنری در خصوص زیست بوم سیستان و بلوچستان در رشته های عکس، گرافیک و هدایای فرهنگی شامل صنایع دستی، تابلو و آثار هنری و‌… برگزار می شود.

این مقام مسئول با اشاره به موضوع تولیدات محتوایی زیست بوم سیستان و بلوچستان بیان کرد: زیست بوم، آداب و رسوم، سبک زندگی، همبستگی اجتماعی، پوشش محلی، معرفی مفاخر استان و حقوق شهروندی به عنوان موضوع تولیدات محتوایی این رویداد تعیین شده است.

به گفته وی، در پایان این جشنواره به آثار منتخب هدایایی تعلق می گیرد و به صورت نمایشگاه آثار به نمایش عموم در خواهد آمد.

سرگزی با اشاره به نخستین رویداد بلوچ ایرانی؛ ایرانی سیستانی گفت: این رویداد به مناسبت بزرگداشت هفته سیستان و بلوچستان با هدف معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این استان در شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی هنری، برپایی نمایشگاه دستاوردهای هنرمندان سیستان و بلوچستان و اجرای موسیقی در مناطق مختلف تهران از برنامه های این رویداد است.

 

انتهای خبر/