از تشکیل ستاد اربعین در سیستان و بلوچستان تا نشر روایت های صحیح از اربعین حسینی در صدا و سیمای استان

زاهدان - سکایی نیوز _ مدیرکل صدا و سیما سیستان و بلوچستان از تشکیل ستاد اربعین در سیستان و بلوچستان و نشر روایت های صحیح از اربعین حسینی در صدا و سیمای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز – علیرضا کیخا در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد : رسانه‌های دشمن همواره در تلاش بودند تا تصویر جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کنند و با بی‌اعتماد کردن مردم به نظام، میزان مشارکت در انتخابات را کاهش دهند، اما حضور و مشارکت حداکثری مردم در مراسم تشییع جنازه شهید رئیسی و انتخابات، تمام برنامه‌های دشمن را ناکام گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان، با تشکیل ستاد اربعین و کمیته رسانه، تلاش می‌شود تا روایت‌های صحیح از این رویداد عظیم منتشر شود. اربعین امسال به دلیل تقارن با برخی جنایت‌های تاریخی و بشری، اهمیت ویژه‌ای دارد و از منظر تمدنی ما را به فتح قدس نزدیک‌تر می‌کند.

کیخا با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان اولین دروازه ورود زائران از شبه قاره هند به کربلا، میزبان زائران اربعین است ، گفت: برای پوشش این رویداد، سه استودیو ویژه در نقاط مختلف (ریم‌دان، مرز میرجاوه، زاهدان) و یک استودیو در کربلا مستقر خواهد شد. همچنین، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بخشی از برنامه‌های تولیدی را در تلویزیون‌های پاکستان، افغانستان، عراق و لبنان پخش خواهد کرد.

وی افزود: دو برنامه ویژه اربعین شامل شب شعر اربعین و جشنواره فیلم و عکس اربعین نیز برگزار خواهد شد تا روایت‌های مردمی از این رویداد عظیم به تصویر کشیده شود.

مدیرکل صدا و سیما در پایان از خبرنگاران و فعالان رسانه استان خواست تا خرده فرهنگهای مرتبط با عاشورا و اربعین بویژه در گفت وگو با مردم بویژه زوار اربعین نقاط کوچک و مغفول مانده را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

 

انتهای خبر/