راه اندازی نخستین مرکز مرکز مشاوره خانواده مبتنی بر سبک زندگی اسلامی-ایرانی جنوب شرق کشور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

زاهدان _ سکایی نیوز _ ظهر امروز نخستین مرکز مشاوره خانواده مبتنی بر سبک زندگی اسلامی-ایرانی در جنوب شرق کشور با نام همنفس، در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار سکایی نیوز روابط عمومی_ دکتر غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت؛ راه اندازی پایگاهی برای انجام مشاوره ها و برنامه های مختص سلامت روان و خانواده و ازدواج، در محلی مانند مسجد ایده ای بسیار ارزشمند و تلاشی ثمر بخش است.

وی ادامه داد؛ بسیار خوشحالیم که مرکز خانواده و ازدواج همنفس در این مکان مقدس، راه اندازی شد و امیدواریم که منشا رخدادهای بزرگ در مسیر اهداف متعالی خود باشد.
وی همچنین به اجرای طرح های سلامت معنوی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان به همت معاون فرهنگی بیمارستان، اشاره کرد و گفت؛ روحانیون در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز منشا اقدامات بدیع و اثر بخش هستند و می توان گفت این کارها حتی در سطح کشور نیز جدید است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر بامری رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت؛ مساله خانواده در دین مبین اسلام مورد توجه است و کلید واژه خانواده و ازدواج مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
وی افزود؛ راه اندازی این مرکز با برنامه هایی که در زمینه برگزاری دوره های دانش افزایی و تسهیل گری در حوزه ازدواج بخصوص ازدواج آسان دارد می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.‌
به گزارش سکایی نیوز حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهران مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این مراسم گفت؛ آموزش، مشاوره، همسان گزینی، از جمله فعالیت های مرکز هم نفس است که برای اساتید، کارکنان و دانشجویان برقرار خواهد بود.
وی افزود؛ انواع تست های روانشناختی در این مرکز انجام می شود و دوره های آموزشی مهارتی در خصوص مهارت های زندگی، مهارت های ارتباط موثر، تربیت فرزند، ناسازگاری زوجین، مهارت های پیش ازا زدواج و مانند آن برگزار می شود.
وی تصریح کرد؛ تعرفه خدمات این مرکز بسیار اندک است و تمامی آن صرف امور فرهنگی خواهد شد.
خانم ابراهیمی مشاور امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم گفت؛ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدامات بدیع و ارزشمندی در دو سال گذشته در مباحث مرتبط با خانواده به انجام رسانده است که راه اندازی مراکز درمان ناباروری، اورژانس بانوان، مرکز خانواده پایدار از جمله آن است.
وی افزود: این دانشگاه همچنین خوشبختانه در بیان خدمات دولت شهید جمهور به مردم به خوبی اقدام کرده است که جای بسی قدردانیست.

 

انتهای خبر/