راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست
منصور بیجار روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار سکایی نیوز بیان کرد: این طرح مهم ریلی که کلنگ ساخت آن از اواخر سال ۱۳۹۲ در سیستان و بلوچستان به زمین زده شد، طول خطوط اصلی آن حدود ۶۳۴ کیلومتر و با احتساب خطوط ایستگاهها حدود ۷۴۴ کیلومتر بوده که تا کنون بیش از۱۰۷ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن هزینه شده است.
وی افزود: در حال حاضر از هشت قطعه این مسیر ریلی ۲ قطعه آن صد در صد به اتمام رسیده و در مسیر خاش به زاهدان روزانه قطار در حال تردد است؛ در قطعات دیگر نیز قسمت های زیرسازی، اجرای تقاطع ها، پل های خاص، آبروها و تونلها هم حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیاز است در اجرای روسازی و ساخت ایستگاهها سرعت عملیات اجرایی افزایش یابد تا هر چه زودتر استان از این خط مهم ریلی بهره مند شود.
به گزارش خبرنگار سکایی نیوز معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در این طرح که حدود ۴۸ درصد توپوگرافی منطقه کوهستانی است سبب شده در طول مسیر ۱۳۷ دستگاه پل بزرگ و ۳۸ دستگاه تونل طراحی شود که حدود ۳۵ کیلومتر از مسیر را در بر میگیرد.
وی افزود: راه آهن زاهدان به میلک نیز طراحی آن در ۶ قطعه به طول ۲۶۴ کیلومتر به اتمام رسیده و در حال حاضر چهار قطعه آن به پیمانکار واجد شرایط برای اجرا واگذار شده است.
بیجار بیان کرد: پیش بینی شده اتمام این پروژه ریلی برای اتصال چابهار به میلک حدود ۳۴۰ هزار میلیارد ریال دیگر هزینه در برداشته باشد.
وی تاکید کرد: مسیر ریلی چابهار – زاهدان – میلک در حال حاضر یکی از ابر پروژهای در حال اجرای کشور است که با اتمام آن کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی متصل و بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه فراهم خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی میشود تا سال ۱۴۲۰ بیش از ۲ میلیون مسافر و هفت میلیون تن باراز طریق این خط ریلی منتقل شود.
انتهای خبر/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0