سنجش دقیق وجود نگهدارنده ها و کپک های قارچی در مواد غذایی و آرایشی بهداشتی با دستگاه جدید اهداء شده توسط سازمان بهداشت جهانی

زاهدان _سکایی نیوز_ با تجهیز آزمایشگاه غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به دستگاه آنالیز کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا، امکان سنجش دقیق وجود نگهدارنده ها و کپک های قارچی در مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی میسر شد.

به گزارش خبرنگار سکایی نیوز روابط عمومی- دکتر عاطفه صحرایی مدیر آزمایشگاه کنترل غذاو دارو معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بررسی سلامت مواد غذایی و آرایشی بهداشتی وارداتی در استان بسیار حائز اهمیت است چرا که این اقلام علاوه بر استان در سراسر کشور نیز توزیع می شود.

وی افزود: وجود کپک های قارچی، نگهدارنده ها و مانند آن، بر روی سلامت انسان ها تاثیر مستقیم دارند و در صورت وجود هریک از این مواد مضر در محصولات، بلافاصله از ورود به کشور یا توزیع آن جلوگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه این دستگاه نسبت به دستگاه HPLC قبلی، دقیق تر و پیشرفته تر است تصریح کرد: با اضافه شدن دستگاه جدید به تجهیزات آزمایشگاهی موجود، میزان دپوی اقلام وارداتی در گمرک کاهش می یابد.
دکتر صحرایی ادامه داد: این دستگاه با ارزش ریالی حدود پنجاه میلیارد ریال با پیگیریهای مستمر همکاران معاونت غذا دارو از طرف سازمان بهداشت جهانی به مجموعه آزمایشگاه کنترل کیفی غذا وداروی دانشگاه اهداء شده است.

 

انتهای خبر/