مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همواره پای کار نظام و انقلاب بوده‌اند

زاهدان _سکایی نیوز_ رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مردم شیعه و سنی استان همواره پای کار نظام و انقلاب بوده‌اند و حضور پر شور آنان پای صندوق رای برای انتخاب رئیس جمهور اصلح گواه این ادعا است.

حجت الاسلام علی موحدی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سکایی نیوز بیان کرد: حضور منسجم مردم شیعه و سنی عامل شکست دشمن است،

وی با اشاره به اینکه مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات همواره حماسه خلق کرده‌اند تصریح کرد: مردم این استان آنقدر به مسائل سیاسی کشور آگاه هستند که نیاز به دعوت ندارد، بلکه خودشان به طور خودجوش در این حماسه بزرگ شرکت خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که امروز روز جشن، نشاط و شادی است گفت: امیدواریم مردم شیعه و سنی زاهدان و استان در کنار هم این نشاط را پررنگ‌تر کنند.

وی با ابراز خوشحالی از حضور پرشور مردم نسبت به دوره‌های قبل تصریح کرد: امروز بحث قومیت و مذهب مطرح نیست بلکه همه مردم باید به عنوان ایران متحد و واحد پای صندوق‌های رأی حاضر شوند چرا که حضور پررنگ، اتحاد و انسجام مردم در پای صندوق‌های رأی منجر به یاس دشمنان اسلام شده است.

به گزارش سکایی نیوز تعداد شعب اخذ رأی در سیستان و بلوچستان در حال حاضر یک‌هزار و ۸۳۰ شعبه است که تعداد ۹۴۷ شعبه اخذ رأی سیار و ۸۸۳ شعبه ثابت است.

حدود ۲۵ هزار رأی اولی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سیستان و بلوچستان حضور دارند، همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رأی برای استان در نظر گرفته شده است.

برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افراد با داشتن شناسنامه دارای کد ملی و کارت ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

رأی‌گیری به‌صورت دستی انجام می‌شود و احراز هویت افراد به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که برای این منظور ۲ هزار و ۱۳۰ دستگاه احراز هویت در نظر گرفته شده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت کشور امروز جمعه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت که مهلت ۱۰ ساعته تعیین شده برای حضور در شعب اخذ رای با نظر وزارت کشور قابل تمدید است.

 

انتهای خبر/