ساخت پل بزرگ شیله در مسیر زاهدان – زابل وارد مرحله نهایی شد

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از نهایی شدن مرحله ساخت پل بزرگ شیله در قطعه چهار بزرگراه زاهدان - زابل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – عطاء اله اکبری در بازدید از مراحل ساخت بزرگراه زاهدان – زابل افزود: عملیات ساخت پل شیله بطول ۱۷۶ متر و با هشت دهانه ۲۲ متری از سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر به مرحله نصب تیرها و تکمیل عرشه در مراحل نهایی کار خود رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت این پل در قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن نیز ۴۰۰ میلیارد ریال خواهد بود، تصریح کرد: این پل بزرگ و مهم استان طبق برنامه زمان بندی در حال ساخت و تکمیل شدن است بطوریکه امید می‌رود تا پایان سالجاری تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به تعهدات این اداره کل در مسیر زاهدان – زابل گفت: این اداره کل امسال ساخت ۲۰ کیلومتر باند دوم را در این مسیر مهم هدف گذاری کرد که با وجود مشکلاتی نظیر گرما، توفان های سهمگین و نیز محدودیت منابع مالی با ظرفیت مناسب و با استفاده از هفت تیم راهسازی اقدامات موثری را در راستای انجام تعهدات انجام داده بطوریکه هم اکنون شاهد پیشرفت ۶۰ درصدی تعهد امسال این طرح هستیم.

وی تاکید کرد: این اداره‌کل همه ظرفیت را بکار گرفته تا اسفندماه سال آینده بزرگراه زاهدان – زابل را بطور کامل به اتمام برساند.

اکبری اظهار کرد: موقعیت راهبردی سیستان و بلوچستان با دسترسی به آبهای آزاد بین المللی و امکان ارتباط با کشورهای شرق آسیا، شبه قاره هند و حوزه خلیج فارس و وجود بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و اقتصادی‌ترین بندر برای انجام مبادلات بازرگانی با کشورهای افغانستان،پاکستان و آسیای میانه شرایط ویژه و منحصربه فردی را در این منطقه فراهم آورده تا بتواند نقش بسزایی در توسعه ملی کشور بویژه از طریق ایجاد مسیر ترانزیتی شرق کشور ایفاء کند و تحقق این مهم منوط به بهره‌برداری از زیرساخت‌های مکمل آن بویژه ساخت بزرگراه زاهدان- زابل است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه در اولویت این اداره‌کل قرار دارد تداوم نهضت راهسازی، چانه زنی برای گرفتن اعتبارات عمرانی بیشتر و ایجاد تحول در اعتبارات اندک و همچنین برداشتن موانع متعددی که در سر راه توسعه راه‌های استان وجود دارد، است.

انتهای پیام/