در گفتگو با سکایی نیوز مطرح شد :

افزایش تعداد بیماران دیالیزی در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

در شش ماهه نخست امسال 72 بیمار دیالیزی به بیماران دیالیزی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزوده شده است.

دکتر محمدرضا نجفی زاده، رئیس اداره درمان بیماری های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه افرادی که به نارسایی کلیه مبتلا می شوند، نیازمند دیالیز یا پیوند کلیه هستند ، به خبرنگار سکایی نیوز گفت: در حال حاضر ۴۸۷ بیمار دیالیزی در صف انتظار پیوند کلیه هستند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه فشار خون بالا و دیابت کنترل نشده منجر به نارسایی سیستم کلیوی می شوند.

 

وی افزود: لازم است افراد بالای ۳۰ سال با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی از احتمال بیماری های مزمن آگاه شوند و برای درمان پیش از آسیب جبران ناپذیر، اقدام کنند.

 

دکتر نجفی زاده گفت: روند انجام دیالیز شرایط ناراحت کننده و دردناکیست که اگر هر فرد دچار عوامل خطرآفرین، از آن مطلع باشد قطعا در مسیر کنترل فشار و قند خون خود هوشیارتر عمل خواهد کرد.

 

 

وی افزود: بیماری مزمن کلیه ششمین عامل مرگ و میر در جهان و سومین عامل مرگ و میر در ایران به شمار می رود؛ در حالی که به سادگی قابل پیشگیری است.

 

به گفته دکتر نجفی زاده درحال حاضر ۷۰ دستگاه دیالیز در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بیمارستانهای علی ابن ابیطالب(ع)، خاتم الانبیاء(ص) زاهدان، بیمارستان رازی و ایرانمهر سراوان، بیمارستان امام خمینی(ره) خاش و بیمارستان دارالشفاء میرجاوه فعال است.

 

انتهای خبر/