در گفتگو با سکایی نیوز مطرح شد

برداشت یاقوت سرخ از باغ های دامنه تفتان/برداشت ۸ هزار تن انار از باغات شهرستان خاش

خاش - سکایی نیوز - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خاش گفت:کار برداشت انار توسط باغداران شهرستان از اواسط شهریور تا پایان آبان ماه انجام میشود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز – برداشت یاقوت سرخ از باغ های دامنه تفتان سرافراز در سیستان وبلوچستان از ابتدای شهریور ماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

در این میان شهرستان های خاش و میرجاوه عمده کشت و تولید این محصول را برعهده دارند به گونه ای که انار آن بسیار معروف و دارای کیفیت بالا و بسیار شیرین و خوشمزه است.

اناری که به محض برداشت نیمی از آن برای فروش راهی بازارهای مصرف شده و درصدی به تولید مربا، آب انار، رب انار، ادویه محلی و غیره اختصاص می یابد.

 

به واسطه آب و هوای مناسب تفتان، انار سنگان خاش، مرغوب ترین انار سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که این محصول از چند روز گذشته روانه بازار مصرف شده است.

 

برداشت انار در سیستان و بلوچستان تا نیمه آبان ادامه دارد که پیش بینی می‌شود امسال کشاورزان بیش از ٢� هزار و ۵٣۵ تن انار برداشت و به بازار مصرف عرضه کنند.

مجتبی خاشی  در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز گفت : ۶۹۰ هکتار از باغات خاش به کشت انار اختصاص دارد که ۴۷۰ هکتار آن در دهستان سنگان و ۲۲۰ هکتار در سایرمناطق میباشد .

وی افزود: از سطح باغات بارور انار شهرستان بیش از ۸هزارتن محصول تولید و به بازارهای داخلی صادر میشود.

خاشی ارقام محلی سنگان، فردوس، ساوه وکیانی را از مهمترین ارقام انار درشهرستان خاش نام برد.

وی تصریح کرد: در کنار فروش محصول تازه باغات انار با برگزاری دوره‌های مختلف ترویجی برای بهره برداران سعی کرده ایم و کمک به فراوری محصولات جانبی باغات انار شهرستان، علاوه بر کسب درآمد بیشتر ، ارزش افزوده محصولات تولیدی باغداران را افزایش دهیم.

انتهای پیام/