ارتقاء ظرفیت صنایع تبدیلی سیستان و بلوچستان به ۱.۵ میلیون تن

زاهدان _ سکایی نیوز _ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت تولید صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان به حدود یک میلیون ۵۳۶ هزار تن ارتقاء یافت.

علیرضا دهمرده در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز بیان داشت: از ابتدای سال ۱۶ واحد صنایع تبدیلی و غذایی به ظرفیت ۳۲ هزار تن در زمینه‌های نگهداری، بسته‌بندی و فرآوری خرما، پسته، گوشت قرمز و گلاب‌گیری با سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: با راه‌اندازی این واحدها، تعداد واحدهای صنایع غذایی و تبدیلی استان به ۲۸۴ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۵۳۶ هزار تن ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: صنایع تبدیلی و غذایی در استان شامل عمل‌آوری، بسته‌بندی و کنسرو آبزیان، کشتارگاه‌ها و کارخانجات خوراک دام و طیور، فرآورده‌های لبنی، نگهداری، فرآوری و بسته‌بندی خرما، درجه‌بندی و بسته‌بندی حبوبات و غلات، انواع دمنوش و گلاب‌گیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی واحدهای جدید صنایع تبدیلی و غذایی در استان برای ۲۰۰ نفر فرصت شغلی مستقیم فراهم شده است.

 

انتهای خبر/