سیستان و بلوچستان از افتخارات مدرسه سازی در کشور است / برگزاری سمینار منطقه‌ای گروه ۸ نوسازی مدارس

زاهدان _ سکایی نیوز _مدیر کل دفتر نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور گفت : سیستان و بلوچستان از افتخارات مدرسه سازی در کشور است.

به گزارش خبرنگار سکایی نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان – سمینار منطقه‌ای گروه ۸ دفاتر فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور صبح امروز به میزبانی اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، مدیر کل دفتر نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور، اهمیت حضور خیرین در مدرسه‌سازی را مورد تأکید قرار داد.

پورگلیان ضمن اشاره به تأثیر خیرین در افزایش سرانه فضاهای آموزشی، گسترش فرهنگ کار خیر در میان دانش‌آموزان را از مسائل کلیدی دانست.

وی گفت: حضور خیرین نه تنها به تأمین فضاهای آموزشی کمک می‌کند، بلکه با نهادینه کردن فرهنگ کار خیر در بین دانش‌آموزان، آینده‌ای روشن‌تر برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

پورگلیان با اشاره به مشکلات آموزشی در سیستان و بلوچستان، از تلاش‌های نوسازی مدارس استان برای حل این معضلات خبر داد و گفت: ۶۰ درصد از مشکلات آموزشی کشور در این استان احساس می‌شود، اما ما به قوت و با تلاش مضاعف به دنبال رفع این مشکلات هستیم.

این سمینار با حضور مدیر کل نوسازی مدارس استان و نمایندگان استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و یزد، به بررسی چالش‌ها و راهکارهای موجود در زمینه نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی پرداخته و به نقش کلیدی سیستان و بلوچستان در جهاد مدرسه‌سازی تأکید شد. پورگلیان ابراز امیدواری کرد که با توسعه کار مدرسه‌سازی و فرهنگ‌سازی، معضلات آموزشی در این استان به تدریج مرتفع شود.

پیشرفت چشمگیر فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان/ تحویل هزار و ۵۰۰ کلاس درس در سال جاری

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان نیز در این سمینار گفت : با مدیریت بهینه فضای آموزشی و کمک خیرین توانسته است در سال جاری هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید به دانش‌آموزان استان تحویل دهد، این اقدام گامی مهم در جهت توسعه آموزش و عدالت آموزشی در این استان است.

استان سیستان و بلوچستان به عنوان یک بخش کلیدی در توسعه آموزشی کشور همواره مورد توجه مسئولان و خیرین بوده است.

با تاکید بر ضرورت مدیریت فضای آموزشی و با توجه به نوسازی مدارس، این استان توانسته است به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

در ۶ ماهه اول امسال نیز ۷۱۰ کلاس درس به دانش‌آموزان تحویل داده شد و در حال حاضر، هزار و ۴۵۰ کلاس درس با زیربنای ۲۵۰ هزار متر مربع در حال ساخت است که نویدبخش آینده‌ای روشن برای نسل‌های آینده است.

یکی از موضوعات اساسی، رفع کمبود معلم با سیاست بومی‌سازی بوده که به برکت نظام جمهوری اسلامی به خوبی مدیریت شده است.

اجرای طرح‌های سرمایشی و گرمایشی استاندارد نیز از سه سال و نیم اخیر مورد توجه قرار گرفته و ۱۸ هزار کلاس درس به این سیستم‌ها مجهز شده‌اند.

این تلاش‌ها با حمایت قدرتمند خیرین و همکاری دولت، توانسته گردش مالی و اعتباری آنان را به سمت ۳ هزار میلیارد تومان هدایت کند، که نشان از اهمیت و تأثیر فعالیت‌های خیرخواهانه در پیشرفت استان دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان عنوان کرد : آموزش زیربنای توسعه است و تمام تلاش‌ها در راستای تقویت این زیرساخت حیاتی ادامه خواهد یافت تا عدالت آموزشی به بهترین شکل ممکن محقق شود.

 

انتهای خبر/