معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛ مجموعه شعر شاعران سیستان و بلوچستان منتشر خواهد شد

زاهدان _ سکایی نیوز _مجموعه شعر شاعران سیستان و بلوچستان منتشر خواهد شد معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در آیین "شب شعر جوان" در زاهدان گفت: مجموعه شعر شاعران استان منتشر خواهد شد.؛

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز -داود صیاد در این آیین بیان داشت: رخدادهای میمون و مبارکی در مجموعه فرهنگ و هنر استان به ویژه در حوزه ادبیات در حال رقم خوردن است.

وی افزود: با توجه به آثار موجود، انجمن شعر و ادب زاهدان شرایط رو به رشدی داشته است.

وی بیان کرد: جان کلام و محتوای شعر شاعران جوان نشان می‌دهد که انجمن شعر و ادب زاهدان مسیر درستی را طی می‌کند که جا دارد از دست اندرکاران و شاعران قدردانی کنم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه آخرین مجموعه شعر چاپ شده توسط مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیش از یک دهه پیش بازمی گردد، ادامه داد: با موافقت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این مژده را می دهم که مجموعه شعر آثار شاعران استان به ویژه شاعران انجمن های شعر و ادب در تیراژ بالایی چاپ شود.

صیاد تصریح کرد: مجموعه شعری که در آینده چاپ می شود؛ جریان امروز شعر استان را نمایندگی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: عنوان آیین شب شعر امشب، از آن رو انتخاب شده است که بنا داریم شعر شاعران جوان را با حساسیت بیشتری پیگیری کنیم و به صورت فصلی ، شاعر جوانی که بیشترین رشد در آثار وی دیده می شود را مورد توجه و تقدیر قرار دهیم .

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود : به همین سبب از شاعران پیشکسوت و ارجمندمان خواسته ایم تا نظاره گر ماحصل انتقال تجارب خود در انجمن های ادبی باشند و شعرخوانی ها غالبا به شاعران جوان و نو قلم اختصاص یافته است.

در این آیین از استاد و شاعر پیشکسوت و رئیس سابق انجمن شعر زاهدان دکتر بهاری و شاعر جوان فصل آرزو صیادی سالاری که آثارش رشد محسوسی داشته قدردانی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به همراه رئیس انجمن شعر و ادب زاهدان و جمعی از پیشکسوتان شعر و ادب استان از شاعران تقدیر کرد.

آیین “شب شعر جوان” با حضور شاعران جوان استان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، موسسه فرآیین نیمروز و انجمن شعر و ادب زاهدان در محل فرهنگ سرای جوان شهرستان زاهدان برگزار شد.

 

انتهای خبر/