سکایی نیوز گزارش می دهد

از کمبود واکسن پنج‌گانه تا خانواده‌های نگران تأخیر در واکسیناسیون نوزادان

زاهدان -کمبود واکسن پنج‌گانه (پنتاوالان) در هفته‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های جدی خانواده‌ها تبدیل شده است. واکسنی که برای محافظت از نوزادان در برابر بیماری‌های خطرناک از جمله دیفتری، کزاز، سیاه‌سرفه، هپاتیت B و هموفیلوس آنفلوآنزا نوع B ضروری است، متأسفانه در بسیاری از مراکز بهداشتی کشور در دسترس نیست.

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز – کمبود واکسن پنج‌گانه (پنتاوالان) در هفته‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های جدی خانواده‌ها تبدیل شده است. واکسنی که برای محافظت از نوزادان در برابر بیماری‌های خطرناک از جمله دیفتری، کزاز، سیاه‌سرفه، هپاتیت B و هموفیلوس آنفلوآنزا نوع B ضروری است، متأسفانه در بسیاری از مراکز بهداشتی کشور در دسترس نیست.

 

برخی از خانواده‌ها که نوزادان آن‌ها در موعد مقرر واکسیناسیون هستند، نگرانی‌های خود را با پایگاه خبری «سکایی نیوز» مطرح کرده‌اند. خانم دهمرده، یکی از مادرانی که در انتظار تزریق این واکسن برای نوزادش است، می‌گوید: «این موضوع باعث استرس زیادی برای ما شده است. نوزاد من باید به موقع واکسن دریافت کند تا از بیماری‌های خطرناک مصون بماند.»

 

آقای ریگی، دیگر ولی نوزادی که باید این واکسن را دریافت کند، در این باره می‌گوید: «ما به مراکز مختلف سر زده‌ایم، اما همه‌جا اعلام می‌کنند که واکسن موجود نیست. نگران سلامتی نوزادمان هستیم و از مسئولان انتظار داریم که هر چه زودتر این مشکل را برطرف کنند. تأخیر در تزریق این واکسن می‌تواند عواقب بدی داشته باشد.»

 

در پی این نگرانی‌ها، دکتر فریبرز راشدی، رئیس مرکز بهداشت زاهدان، در مصاحبه‌ای با «سکایی نیوز» به دغدغه‌های خانواده‌ها پاسخ داد.

 

رئیس مرکز بهداشت زاهدان: تأخیر در تزریق واکسن پنج‌گانه خطری برای نوزادان ندارد؛ واکسن به زودی توزیع می‌شود

 

در پی این نگرانی‌ها، دکتر فریبرز راشدی، رئیس مرکز بهداشت زاهدان، در مصاحبه‌ای با «سکایی نیوز» تأکید کرد که این کمبود موقتی است و به زودی واکسن‌ها به مراکز توزیع می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: «واکسن پنج‌گانه به مرور زمان در حال توزیع است و خانواده‌ها نیازی به مراجعه حضوری یا نگرانی در این خصوص ندارند. به محض تأمین واکسن، مراکز بهداشتی با والدین تماس خواهند گرفت.

 

پایگاه خبری سکایی نیوز همچنان پیگیر این موضوع خواهد بود و به محض دریافت اطلاعات جدید از وضعیت واکسن‌ها، اخبار تکمیلی را به اطلاع عموم مردم خواهد رساند.

 

انتهای پیام/